Οι Apocalyptica και η Genelec σε μία Φινλανδική συμμαχία

Ο συνδυασμός τσέλου και της heavy metal μουσικής δεν είναι εύκολος, αλλά η Φινλανδική μπάντα Apocalyptica δεν έχει συμβιβαστεί ποτέ με κάτι λιγότερο από το εξαιρετικό. Η μπάντα δημιουργήθηκε το 1993 ως μία κλασική tribute band με μουσική των Metallica και γρήγορα εξελίχθηκε ως μία από τις πιο διάσημες μουσικές παραγωγές του Ελσίνκι, πουλώντας εκατομμύρια άλμπουμ σε όλο τον κόσμο, ως πρωτοπόρος στο είδος του metal με τσέλο. Έχοντας ως πρόκληση το ιδιαίτερο αυτό μουσικό όργανο με τον «απρόβλεπτο, δυναμικό ήχο του», η μπάντα έχει επιδιώξει να έχει ένα ηχητικά ανώτερο set-up ηχογράφησης και ειδικά όταν αυτό πραγματοποιείται πολύ συχνά σε διαφορετικές τοποθεσίες. Η λύση ήρθε με την συνεργασία με την εξίσου διάσημη Φινλανδική εταιρεία Genelec, τον ηγέτη στα ενεργά ηχεία monitor παγκοσμίως.

Τα μέλη των Apocalyptica – Eicca Toppinen, Paavo Lötjönen, Perttu Kivilaakso και Mikko Sirén – έχουν πολλά κοινά με την Genelec και κυρίως με την επιθυμία τους να διευρύνουν τα όριά τους με σκληρή δουλειά και καινοτόμες ιδέες. Παρόμοια επίσης είναι η τεράστια επιτυχία της μπάντας σε διεθνές επίπεδο, παραμένοντας όμως χαρακτηριστικά αληθινή απέναντι στις Φινλανδικές της ρίζες. Δεν είναι απορίας άξιο λοιπόν ότι η μπάντα έχει υιοθετήσει τα ηχεία monitor τριών δρόμων 8341 από την σειρά «The Ones», ως την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στο συνεπές studio monitoring χωρίς χρωματισμούς – ανεξάρτητα από τον τόπο της εκάστοτε ηχογράφησης.

«Αυτό είναι ένα πρωτοποριακό έργο, που δεν έχει γίνει ποτέ πριν,» εξηγεί ο Paavo Lötjönen. «Ο ήχος ενός τσέλου είναι πολύ δυναμικός, ενώ πολλά ηλεκτρονικά όργανα είναι πολύ απλούστερα να ηχογραφηθούν με όρους
EQ και να σχηματίσουν μία ηχητική εικόνα. Αντίθετα, ο ήχος ενός τσέλου είναι παντού, υπάρχουν πολλά μπάσα, πολλές υψηλές συχνότητες, πολλά διαφορετικά ηχοχρώματα. Αν έχει κανείς χαμηλή ποιότητα monitoring, δεν μπορεί να ακούσει όλα αυτά τα ηχοχρώματα.»

«Δεν είχα ποτέ ένα ηχείο τόσο high definition, είναι τόσο φυσικό», προσθέτει o Eicca Toppinen. «Δεν ακούς αριστερό και δεξί, ακούς ακριβώς πού βρίσκεται ο ήχος στην στερεοφωνική εικόνα. Επίσης, δουλεύουμε σε διαφορετικά δωμάτια, τα οποία έχουν διαφορετική ακουστική. Έχω το δικό μου
στούντιο όπου δουλεύω και τα παιδιά συχνά ακούνε σε έναν διαφορετικό χώρο. Έτσι, για εμάς είναι μεγάλο πλεονέκτημα να μπορούμε να καλιμπράρουμε κάθε έναν από αυτούς τους χώρους, χρησιμοποιώντας το GLM software της Genelec για να επιτύχουμε έναν συνεπή και αξιόπιστα ουδέτερο ήχο. Μπορώ πραγματικά να εμπιστευτώ αυτό που ακούω, γιατί μπορώ να «πιάσω» λεπτομέρειες που δεν ήταν αντιληπτές πριν.»

«Χρειαζόμαστε μια απολύτως αξιόπιστη ηχητική αναφορά», συμφωνεί ο Lötjönen. «Με το software GLM, τα αποτελέσματα είναι συνεπή για όλους.»

Μιλώντας για τις ομοιότητες μεταξύ των Apocalyptica και της Genelec, ο Toppinen επισημαίνει την Φινλανδία ως ισχυρή επιρροή. “Εδώ ζούμε στο δάσος, στη μέση της φύσης! Χρειάζεται να δημιουργήσουμε νέους τρόπους για να ζούμε, περικυκλωμένοι από τη φύση. Αυτό είναι κάτι που μοιραζόμαστε με την Genelec. Βλέπω ένα λαμπρό μέλλον στην συνεργασία μας, επειδή η βάση της είναι εγκάρδια. Θέλουμε να δημιουργήσουμε κάτι μαζί.”

Ο Lötjönen συμφωνεί: «Αυτό που κάνουμε είναι μοναδικό! Αλλά πρέπει να εμπιστεύεσαι τον εαυτό σου και το όραμά σου και να ακολουθείς το δικό σου μονοπάτι. Το ίδιο ισχύει για την Genelec. Είναι η Φινλανδική νοοτροπία.»

Μάθετε περισσότερα σχετικά με τους Apocalyptica στο www.apocalyptica.com και για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την σειρά “The Ones” της Genelec στο www.genelec.com/theone , στο https://eshop.bonstudio.gr/el/ αλλά και στο 210-3809605.

Comments are closed.